Juldagens bravader

Eller nåt sånt. Blev en låååång kväll, precis som förväntat. Började "efter klockan fem" hos Sanna. Efter lite springade i trappuppgångar så lyckades jag till slut lista ut vilket fönster som hörde till vilken dörr. Karin med skotte-pojkvän var redan där, dröjde som vanligt en stund innan resten kom. Blev en riktigt reunion! Sötaste Josefin, Emma, Karolin, Lina, Lisi och några till. Var riktigt skoj att träffa alla, och förfesten gick som alltid alldeles för fort. När klockan var kring 20 började vi gå ner mot Bolanche. Josefin gick hem och skulle ta hand om sin rygg (stackaren, jättetråkigt att hon inte var med ut) och Lisi gick på lite mellanfest. Smidig som man alltid är, så tog jag och Sanna liten toapaus på vägen ner. Var ju ett jättebra ställe. Typ. Jaja måste man så måste man. Sedan kom vi ner till Bolanche och svepte den sista ölen och ställde oss i kön. Där träffade man på en del gamla klassisar. Trevligt! Även några främlingar som tyckte man var för snygg för att vara ekonom. Trevligt. Betalade det hutlöst dyra inträdet och kutade till baren i gammal Flamingostil. Sanna var rik och bjöd på Tequilashots. Smarta som vi är så beställer vi alltid 6or, fast man inte kan ta så mycket. Jag fick t.o.m dricka upp det sista i Sannas. Vad gör man inte för sina vänner. Sedan skakades det rumpa i ett antal timmar, träffades fler gamla kändisar, även lite Karlstadfolk (söt Gunde :)). Som vanligt tänkte jag att vill man vara fin får man lida pin. Och det gjorde jag. Ordentligt. Tur att man då träffar på två vänliga själar som kan tänka sig byta skor en stund. Gick väl sådär bra med tanke på att de inte direkt hade storlek 39. Tacka vet jag Miles skor. När klockan närmade sig 2 gav jag upp, gick ut och köpte en gryyymt god korv och åkte sedan hem. Var en ovanligt rolig juldag måste jag säga. Och tack Lisi för att du fyllde i vissa luckor (var det ett band som spelade? intressant). Till min stora förvåning var jag inte ens så bakis när jag fick lov att gå upp rätt tidigt på annandagen och umgås med lite släkt.

Annars har det inte hänt så mycket här i Dalarna. Kollat på en massa underbart bra Vänner, varit en sväng på Kupolen (fy fan för folk!) och snackat lite skit med kompisar. Precis som det ska vara.

Kommentarer
Postat av: Anita

Det här med att skriva låångt..det gjorde du med!! snygg för att vara ekonom..det var fanimej inte illa!!

Postat av: Tiina

Låter som en rooolig kväll :))

2006-12-28 @ 21:35:43
URL: http://tii.webblogg.se
Postat av: Karolin

Haha, va roligt du skriver! Kan man vara föör snygg för att vara ekonom. Tok heller! Jag hade då en kanonkväll och precis som du har några luckor fått fyllas i så här i efterhand, precis som de ska vara! KRAM

2006-12-30 @ 16:39:33
Postat av: Sanna

Ja du Elin, jag påstår fortfarande att det inte var några tomtar som uppträde.. En sån sak skulle vi väl komma ihåg;)

2007-01-05 @ 10:44:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback